אוהבם של בני התורה / זכרונות אחרי מיטתו של הרב אשכנזי

    דוד קורצווייל צילום: שטורעם אתר חב''ד 3 Comment on אוהבם של בני התורה / זכרונות אחרי מיטתו של הרב אשכנזי
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זה היה לפני שנתיים בדיוק.

    כחודש לפני הבחירות הקודמות הייתי בפר חב"ד והזדמנתי לביתו של הגאון החסיד רבי מרדכי שמואל אשכנזי זצ"ל.

    באותו אחר צהריים חורפי הזדמנו לביתו ראשי תנועת 'הבית היהודי' שחפצו לקבל את תמיכתו (הלא רשמית) של הרב לקראת הבחירות הקרובות.

    הימים, ימי טרום בחירות. כולם חייכניים, כולם עם נופת צופים. איש לא העלה על דעתו סיטואציה של ברית לא קדושה בין בנט ללפיד, ובריכוזים רבים במגזר החרדי הייתה התלבטות סביב המפלגה החדשה והסוחפת.

    וכך ישבו להם בסלון הצנוע מול הרב שישב בראש – נפתלי בנט, אורי אריאל, אלי בן דהאן והרב הלל הורביץ שמוקם אז במקום ה-13 ברשימה.

    בנט שהיה חדש ישב ושתק רוב הזמן. אריאל שנחשב אז כידיד אמת של המגזר החרדי דיבר ודיבר. על הרבי ועל החרדים, על חב"ד ועל ארץ ישראל, על הבחירות ועל הידידות.

    היה לו על מה לסמוך לאריאל. בבחירות שקדמו להן האיחוד הלאומי שרצה בנפרד מהבית היהודי גרפה רוב מוחלט מקולות כפר חב"ד ושאר ריכוזי חסידי ליובאוויטש בארה"ק. השילוב של כצהל'ה, אריאל, בן ארי ואלדד היה מתאים כמו כפפה ליד לאידאולוגיה החבדי"ת.

    מבחינת אורי אריאל היה רק צריך לוודא שהקולות יזרמו לתנועה החדשה, שלא יתבזבזו קולות על מפלגות קיקיוניות (מישהו אמר בן ארי?). לצורך כך הרב הלל הורביץ הובא כדמות המקושרת לחב"ד, איש חברון, איש תורני ובמילים אחרות כליל המעלות. גם הרזומה של אלי בן דהאן לא הזיק.

    אריאל מדבר, הלל הורביץ מחזק את דבריו, בן דהאן תורם משלו ובנט יושב ומהנהן. אידיליה של ממש. בהמשך השלחן ישבו נציגי החסידות יאמי ליפשיץ, מענדי ברוד, אריאל למברג ועוד. עד… שהרב פתח את הפה.

    הרב שהקשיב כל הזמן פנה אל בנט בשאלה שהייתה נשמעת תלושה מהמציאות: "האם כל בן ישיבה שרוצה ללמוד יוכל להמשיך ללמוד כרצונו?". כולם היו בשקט. בנט אמנם המהם כמה משפטים על אלו שלא לומדים אבל איש לא חשב על שאלה כה גורפת.

    הראשון שנחלץ מהמבוכה היה אורי אריאל. "כבוד הרב, כולנו יחד במפלגה אחת, והדעות שלנו לא השתנו" אמר בביטחון. גם בנט מצא את הלשון אחרי כמה שניות וסיפר כי הוא לא זכה ללמוד תורה ולהיות מחובר לתורה "אבל בוודאי כל מי שרוצה ללמוד יוכל ללמוד ללא מפריע".

    הרב לא הרפה. "זה יהיה כמו עד היום? בלי הפרעות ובלי כלום?" ובנט הצהיר בקול רם לאוזני כולם "כן".

    אחר כך השיחה הייתה נינוחה יותר ובנט הרגיש משוחרר יותר.

    מאז חלפו הבחירות. בנט חבר ללפיד. אריאל ובן דהאן הצביעו בעד חוק הגיוס. מליון איש יצאו להתפלל בכניסה לירושלים וביניהם איש אחד – הראשון שזיהה: הגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי.

    היום, כשהענק שבענקים הזה נסתלק מאיתנו לפתע פתאום חשוב שנזכור את מורשתו האמיתית. את מה שבאמת היה חושב לו. ללמוד תורה ללא הפרעה.

    ת.נ.צ.ב.ה



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      טור מדהים ואמיתי!

    2. 1

      הוא לא יצא כיוון שלא היה בארץ בזמן העצרת אבל לא נהרוס לכם את החגיגה